Používal už někdo z vás nějakou "chytrou" modelářskou nabíječku na nabíjení 12V Pb autobaterie? Na všech mých modelářských nabíječkách samozřejmě nechyběla volba nabíjení Pb baterie, ale nejsem si jistý, jestli s modelářskou nabíječkou můžu nabíjet jak obyčejné např. "flooded" autobaterie, tak dražší AGM autobaterie. Automechanik v servisu mi totiž zdůrazňoval, abych v žádném případě nezkoušel nabíjet AGM autobaterii nabíječkou určenou pouze pro obyčejné Pb akumulátory, ale abych používal pouze nabíječky s mikroprocesorem, které mají režim i pro AGM. Modelářské nabíječky mikroprocesor mají, navíc bývají často mnohem dražší a kvalitnější než jednoúčelové nabíječky autobaterií, ale žádné možnosti podrobného nastavení při zvolení možnosti nabíjení Pb akumulátoru tam kromě nabíjecího proudu nebývají.
Jak je to tedy, můžu s modelářskou nabíječkou bez obav nabíjet i dražší AGM autobaterie, nebo pouze obyčejné Pb autobaterie, "flooded" apod.?
No víš, jak čtu ty příspěvky od Guchara, nic proti němu, ale bere to moc vědecky. To by jsi správně dnes neměl ani dýchat, když si uděláš rozbor ovzduší. Prostě u těchto baterií není dobré překročit jejich nabíjecí napětí a doporučený proud. Protože může neúměrně plynovat. A tím vysychat. To je ve stručnosti vše. Já si chci jen s modelem zalétat a když mi doma nějaká baterie již neslouží jak má, tak ji vyměním. :-)
Automechanik se zřejmě domníval, že používáš ještě starou auto trafo nabíječku co nemá ukončovací režim. Agm baterie i Pb můžeš úplně v klidu nabíjet modelářskou nabíječkou. Ta nepřeleze 14,4v. Což je v poho, protože agm nesmí přes 14,8v. Tak máš ještě 0.4v rezervu. Můžeš nabíjet až 0,2C. U obyč Pb to není tak striktní, ta si případně odfoukne. Toto ti klidně podepíšu. Živím se tím už víc jak třicet let. :-)